woensdag 27 juli 2011

zeilkantine

Eindelijk ziet het er bij Mokum aan zee uit zoals ik me had voorgesteld.
 's Morgens in het zonnetje drinkt men een cappuccino en eet een croissant.
Voorbijgangers pauzeren op mijn terras in de zon.

Ik ontvang cateringklanten.
Iedereen blijft verrast over deze sprookjesplek, gewoon in Amsterdam.

Dan komt er een kudde hongerige kinderen, er zijn er zo'n 110.
Die eten tosti's, hotdogs, frieten en heel veel snoep.
Ze varen weer uit, ik kuis mijn hut.
Rond de klok van 3 stromen de eerste mensen het terras weer op.
Jazeker, want er is zon op mijn terras aan de haven.
Men neemt een potje thee of een wijntje.
Nacho's met een koud biertje.
Een portie frieten en een koud colaatje.
Als het kleine volk weer aan wal is nemen ze een waterijsje, of nog een hotdog tegen de ergste trek.

Vrijdagavond stoken we de barbecue op, om deze week feestelijk af te sluiten,
Wat een leuk vakantiebaantje..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten